maanantai 23. maaliskuuta 2020

Tilanteen ajatuksia kun kaikki muuttuu toistaseksi

Hei kaikki lukijat. Mulla ei oo ollut aikaa tänne kirjoitella mutta nyt on toitoistaiseksi  mä en pysty menemään töihin kun asun niin sanotusti asuntolassa.  Ja kaikki harrastukset tauoilla . Mä en nää ainakaan noin 2 viikoon ketään kavereita ja mä joudun totuu siihen en edes sukulaisia koska ei saa tänne tulla vieraita ei ketään vieraita jos tulee niin ne jää ulos ei saa tulla sisälle. Tähän tilanteeseen mä oon jo vähän tottunut ja noin 2 viikon päästä olen tottunut kokonaan ja kun tää tilanne on ohi niin mä joudun tottumaan uuteen tilanteeseen .ja siihen mä tuun tarvitsemaan enemän mun tuki verkolta tukea mä itse olen lievästi kehitys vammainen ja mulla on yksi sairaus joka on   epilepsia jonka takia mä koitan välttää tressiä siksi . mä toivon että kaikki noudattaisi nyt olevaa poikkeus lakia mitä kauemmin menee että pääsee tuntuun normi arkeen niin sitä vaikeampi se voi olla mun kaltaisille ihmisille ja poikkeus laki on tehty ihan sitä varten että ei sairaalaan henkilö kunnat kuormitu . Mä itse harrastan ratsastusta mä en tiedä onko paljoon pyydety ihmisiltä että noudattaisi poikkeus lakia

Mä luonteeltani olen positiivisin ja aurinkoinen , mä en näytä helpolla jos mua ketuttaa, vaan mä näytän sen sitten vasta kun ketuttaa kunnolla. Osa tavaltaan   asuntolan ohjaajista on jo oppinut mun eleistä huomaan jos kaikki ei ole hyvin . Mä Komikoin esim puhumalla .ja kirjoittamalla.  Mä reakoin vahvasti jos mun elämä yhtä äkkiä muuttuu negatiivisella tavalla  , ja mä olen myös tarkka siitä että en tee mitään väärin joissain tilanteissa . Esim se saataa olla mulle katastrofi jos mä nukun pommiin ja tiedän että mä tuun myöhästymään töistä noin tunnin . Mä itse laitan aina niinä päivinä kun mä meen töihin itse puhelimeen herätyksen päälle. Vaikka mä hoidan asiota aika paljon itse niin siitä huolimatta mulla pitää olla tarkka tieto ketkä tukee missäkin asiassa ja se että jos apua tarttee niin että se on lähellä . Esim mulla on eri tukihenkilöt asumis elämässä ja työ elämässä . Siis mulla on pieni pyyntö joka on että noudattakaa poikkeus lakia .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti